söndag 19 augusti 2007

Dag 2!

Denna dag började med barnloppis i Folkets park,
sjuuukt mycket människor där. Vissa var snålare
än andra och vissa gav bort sina saker, sånt gillar
vi. Dagens lunch blev en masala hamburgare vid
ekko gourmet- ståndet. Den dög men fick inga
toppbetyg ifrån mig. Dagens bästa var "Måsarna
skrattar sig hesa", en humorföreställning om
fantasi, samtid och mytomaner av Alexander
Salzberger. Efter en sådan föreställning kändes
magen en smula tom och ögonen siktade in sig
på en tavla där det stog vegetarisk wrap, mmm.
Suck, fick in ett tort bröd fett med ost i, kändes
inte helt tillfredställande, dagens bottennapp.
Sist på kvällen blev det lite Salem Al Fakir, lite
sådär lagom, ingen sörre inverkan på mig.

En fundering kring festivalen är: var kommer
alla goth och punkare ifrån? Var gömmer de
sig under vardagen?









1 kommentar:

Aja sa...

Jo rock sis! Precis när man längtar efter lite uppdateringar så är de där! Och hela två stycken. Nu litar jag på att du håller mig uppdaterad om Malmöfestivalen så jag vet vad jag snackar om! Kram Aja